Projektowanie logo, a tożsamość wizualna marki
Jak cię widzą, tak… zapamiętują! To nieco zmienione przysłowie zdecydowanie dotyczy też biznesu. Pierwsze graficzne skojarzenie z daną firmą? Zazwyczaj jest to logo marki. Warto więc zadbać o jego projekt i budować tożsamość wizualną od samego początku działalności. Jak to robić?
Dobre, czyli jakie logo?
Logo marki zazwyczaj składa się z dwóch części – graficznej i typograficznej. Nie jest to jednak wymóg, a zabawa formą i kreatywność projektanta mogą prowadzić do powstania naprawdę wyjątkowego symbolu. Logo powinno zapadać w pamięć – i potencjalnym klientom, i tym, którzy skorzystali już z oferty. Dlatego już na etapie zlecania projektu logo trzeba wiedzieć, jakie emocje chce się wzbudzać w odbiorcach i z czym się kojarzyć. Warto znaleźć coś, co wyróżni grafikę na tle branżowej konkurencji, coś co będzie przez lata budowało tożsamość marki. Nie można jednak przesadzić z liczbą elementów. To prostota jest kluczem do tego, by ludzie zapamiętali twój symbol. Ważna jest także ponadczasowość – nie można uzależnić znaku marki od aktualnych trendów, które dość szybko się zmieniają. Logo nie może tracić na aktualności.
O czym pamiętać, projektując firmowe logo?
Emocje i uczucia, które ma budzić twój znak firmowy to nie wszystko. Istotne są również aspekty techniczne. Ważna jest czytelność – w zależności od tego, gdzie zostanie umieszczone, musi być wyraźne, a ewentualne napisy łatwe do odczytania. Jednocześnie warto wybrać nie do końca popularną czcionkę – kształt liter może być wyjątkowym ozdobnikiem dla twojej marki. W dzisiejszym cyfrowym świecie trzeba również zwrócić uwagę na adaptacyjność symbolu graficznego np. w druku, zarówno wielko-, jak i małoformatowym.
Nie tylko w sieci, nie tylko na budynku
Pamiętaj, że logo marki nie znajduje się tylko na jej siedzibie, produktach czy jako zdjęcie profilowe w mediach społecznościowych. Możesz, a nawet powinieneś wykorzystać je na papierze firmowym, gadżetach, wizytówkach, ewentualnych uniformach pracowników. Pomoże to w utrwalaniu tożsamości wizualnej twojej firmy i zapisaniu się w pamięci potencjalnych klientów.